Una recompensa?

La meua vida ha resultat estar plena d’etapes marcades per diferents canvis de domicili, això m’ha portat no molt lluny, però si fora dels meus orígens i de tant en tant tornant-hi.
Gandesa, Tortosa, Gandesa, Barcelona, Gandesa i Tortosa.
L’etapa actual ja és gairebé la més llarga i sens dubte la més gratificant, professionalment i personal.
Sempre m’he sentit, però, lligat a Gandesa i sempre m’ha atret participar i organitzar-hi coses.
Una de les coses que més valoro ha estat el projecte  iniciat fa prop de 20 anys i que, en part, encara dura!  amb la revista La Serena i la recuperació de la Festa de Sant Antoni.

image

He après moltíssim, de ballar la dansada ja en sabia, gràcies a ma germana i l’esbart dansaire de Gandesa, però mai ho havia fet al voltant de la foguera. Cantar ditxos al costat d’Alfonso Monforte, Gregori de La Sénia i la gent de la rondalla. Fer subhastes de llenya i cócs. Estimar encara més Gandesa al costat de Mateu Aubà! Descobrir els secrets de la cuina tradicional amb la Tere Lluís, la M. José López, la Montse Barceló i les altres cuineres. Organitzar i gestionar amb la Ma. José Sabaté. Buscar llenya i plantar fogueres amb Joaquim Fontoba, Miqui Clúa, Esteve Llop i els altres, coordinar una revista amb Jordi Prades. Enramar carros, anar a buscar matissa, sepell, timó… Una experiència vital intensa que m’ha fet sentir gandesà de cap a peus.
Ara han passat anys, inexorablement, i em trobo ensenyant les tradicions gandesanes als meus fills, i una bona notícia m’arriba i em mou a escriure: la declaració de Festa d’interès comarcal de la Festa de sant Antoni de Gandesa!

image

Penso si és una recompensa per la feina de tants anys, però sé que no, és un reconeixement a la gent que ha sortit a plaça cada any, a qui ens ha fet cócs, a qui ens ha ajudat. Un reconeixement per a Gandesa i merescut.
Visca sant Antoni!

Publicat per Marc Jornet Niella

Anuncis

Deixa un comentari

Filed under Uncategorized

Deixa un comentari

